Windows Phone 2. Sayfaya Parametre Geçirme

Merhabalar, bu yazımda key-value kullanarak 2. sayfaya parametre geçirmeyi anlatacağım. Parametrelerin geçtiğini görmek için boş bir Windows Phone 8 projesinin içine 3 adet textblock, 3 adet textbox ve 1 adet buton ekleyim. Butona tıklayınca 2. sayfaya ad-soyad, mail ve doğum tarihi değişkenlerini göndermek istiyorum. MainPage’im bu senaryoda aşağıdaki gibi;

1

2

Şimdi de 2. sayfamızı ekleyelim;

3

4

2. sayfada bir textblockta değişkenlerimi yazdıracağım, parametrelerin geçip geçmediğini böylece gözle görebiliriz. Debugging yaparakta değerlerin geçip geçmediğini görebilirsiniz fakat ben textblock kullandım. 2. safyamın xaml ‘i aşağıdaki gibi;

6

Şimdi MainPage.xaml.cs içine gidip Buton Click eventimizi kodlamamız gerekiyor.

5key-value ilişkisini kullanarak parametre geçiriyorum. Gördüğünüz gibi IkinciSayfa.xaml ‘den sonra ? var ve  sonrasında aralarında & olmak şartıyla value ve keylerim bulunmakta. Bunları belirledikten sonra yapmanız gereken bu url’i Navigate’e vermek. Yapmamız gerekenler 1. sayfamızda bu kadar. 2. sayfada OnNavigatedTo ‘yu override etmemiz gerekiyor. Kodlamasına geçecek olursak, 3 tane parametre yolladığım için 3 değişken tanımladım. Daha sonra, gönderdiğim key’de value varsa o value ‘leri tek tek tanımladığım değişkenlere atadım. Yani örneğin “adsoyad” olarak ilk sayfadan gönderdiğim key’i görüyorsa, o key’de bulunan değeri _adSoyad değişkenime QueryString kullanarak atadım.

8

Projeyi çalıştırdığımızda aşağıda gördüğünüz gibi ilk sayfada verdiğim değerler ikinci sayfaya başarıyla geçiyor.

ss1

ss2

Bir Cevap Yazın

